امضای تفاهمنامه ایران و ایتالیا برای تبدیل گاز مشعل‌ها به برق،         ،امضای تفاهمنامه ایران و آلمان برای آموزش کارشناسان آب و فاضلاب،         ،مذاکره برای امضاء قرارداد با ۱۵ شرکت نفتی،         ،پیام صلح و تعامل رئیس‌جمهور به کنفرانس بیماری‌های غیرواگیر،         ،آغاز ۱۰ برنامه راهبردی در بانک صادرات،         ،انعقاد قرارداد با نروژِی‌ها برای ساخت نیروگاه خورشیدی،         ،اعلام آمادگی کمیته امداد برای تقبل مسئولیت حذف یارانه،         ،پیشرفت مگا‌پروژه مهار آب‌های مرزی،         ،برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد در سالن اجلاس سران،         ،بازار نفت از ترس تحریم‌های ایران تکان خورد،         ،گزینه احتمالی برای تصدی وزارت نیرو،         ،نحوه بررسی اطلاعات مالیاتی ابلاغ شد،         ،موانع عرضه نفت خام در بورس حذف می‌شود،         ،افتتاح نمایشگاه تلکام با حضور وزیر ارتباطات،         ،مکاتبه وزرا برای خروج صندوق‌های حمایتی،         ،صندوق بین‌المللی پول درخواست ترامپ را رد کرد،         ،دیدار وزیر اقتصاد با همتایان هندی و افغانستانی خود،         ،رشد حجم نقدینگی تا مرز ۱۳۷۰ هزار میلیارد،         ،بورس و اوراق بهادار، پذیرای نظام بانکی



وزیر صنعت همکاری های بین الملی را از الزامات رشد و توسعه به خصوص در صنعت خودرو برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صنایع، مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، در مراسم امضای قرارداد همکاری سه جانبه مشترک توسعه و تولید خودروهای جدید از سوی ایدرو، ‌رنوی فرانسه و گروه هولدینگ ناصح پرتو، از دلایل طولانی شدن مذاکرات در قرارداد تولید مشترک با رنوی فرانسه را اصرار کشورمان بر لحاظ شدن نکاتی از جمله ایجاد مرکز توانمند تحقیق و توسعه دانست و افزود: این مرکز به مرکز کل تحقیق و توسعه رنو وصل می شود و ایجاد مرکز فنی و مهندسی پر رنگ تر از قراردادهای دیگر دیده شده و بخشی از زنجیره مهندسی رنو برای سرویس دهی به ما خواهد بود.
وی تصریح کرد: رنو به جوانان علاقمند داخلی و توانمندی آنها هم در این قرارداد توجه کرده و ایجاد خط تولید موتور مستقل در این قرارداد دیده شده و بدین ترتیب کارخانه جدید و مدرن موتورسازی در داخل کشور ایجاد می شود.
نعمت زاده از دیگر ویژگی های این قرارداد را قرار گرفتن قطعه سازان کشور در زنجیره رنو دانست و عنوان کرد: قرار شده 60 شرکت قطعه ساز خوب کشور دراین زنجیره قرار بگیرند تا علاوه بر تامین قطعات داخلی به صادرات هم توجه بشود.
وی تاکید کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی بر مشارکت بخش خصوصی تاکید داریم و ایدرو در این قرارداد سهم 20 درصدی، رنو 60 درصدی و یک شرکت توانمند داخلی به نام ناصح پرتو و با سابقه 70 ساله سهم 20 درصدی را در این مشارکت سه جانبه متقبل شدند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بازار ایران یکی از بازارهای رنو طی سالهای گذشته بوده و مشارکتی را 12 سال پیش شروع کردیم اما انتظاری که از این مشارکت داشتیم کاملا حاصل نشده است، پس از توافق نامه هسته ای و رفع تحریمهای ظالمانه فضای بین المللی طوری تغییر یافت که شرکتهای تولیدی و تجاری ما امکان یافتند با همکاری شرکتهای ذی صلاح خارجی در نقاط جهان همکاری کنند.
وی یادآور شد: از سیاست های دولت و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت توسعه همکاری های بین المللی در راستای افزایش توان فناوری و تجارت خارجی و نیز قرار گرفتن در زنجیره ارزش بین المللی بود و علیرغم رکودی که ما در این زمینه در سال های قبل داشتیم عمدتا بخش خصوصی مشارکت های خوبی را در بخشهای مختلف شکل داد و سیاست ما هم بر همکاری بلند مدت و استراتژیک قرار دارد.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت افزود: در این فضا بیش از 200 مشارکت در صنعت و معدن و تجارت شکل گرفت و برخی هم به تولید رسیده است.
نعمت زاده تصریح کرد : در صنعت خودرو علیرغم اینکه تاریخچه نیم قرن تولید خودرو را داریم به لحاظ گسستگی از بازارهای بین المللی صرفا وارد کننده یا مونتاژ کننده بودیم و نتوانستیم رشد کنیم.
وی ادامه داد: از دلایل آن گسستگی از بازارهای جهانی و توانمندی های بین المللی است چرا که صنعت خودرو صنعت ثابتی نیست و هم صنعت خودرو و هم خود محصول از قاره ای به قاره دیگر رفته و در طراحی های روز علاقمندی قاره ها مورد توجه قرار می گیرد.
به گزارش خبرگزاری صنایع، به گفته وی برای سرعت بخشیدن به کار تولید خودروی مشترک با رنوی فرانسه، یکی از مجموعه های خودروسازی کشور خریداری شده و مورد استفاده این مشارکت قرار می گیرد و به زودی این مشارکت آغاز می شود.

 

انتهای پیام///

کد خبرنگار:  40490

کد اپراتور: 31451



مطالب مرتبط

تبلیغات
bankmelat bankmelat دوربین مدار بسته الکامپ